God erfaring med service i onlinegruppe
Servicegruppen (SG) har besluttet, at forudsætningen for at låne ACA Danmarks Zoom-konti er, at den tildelte tid bliver brugt til formålet. Når onlinemøder ikke bliver afholdt, og der ikke gives besked til Webmaster, så en aflysning kan komme på mødelisten, har SG ligeledes besluttet, at der sættes en advarsel ud for mødet på mødelisten om problemer med servicen ved mødet.
Gruppen for onlinemødet om fredagen (11. trinsmødet) har efter en periode med problemer med at finde mødeledere. Det betød, at mødet ikke blev afholdt, og at der kom en advarsel ud får mødet på mødelisten.
Dette har gruppen taget konsekvensen af, og har ved den fælles gruppesamvittighed fundet en god struktur for service, som de delte som Nyt fra Grupperne ved SGM i februar.
Deres erfaringer videregives hermed til inspiration for andre onlinegrupper:
- Der er oprettet et hold af mødeleder, så posten kan rotere.
- Gruppen har oprettet en Facebook-gruppe specifikt for mødet, så i de tilfælde, hvor en mødeleder må aflyse, bliver det nemmere at finde en stand-in.
- Gruppens dokumenter lægges i Facebook-gruppen, så som mødeguide, tekster til deling og referater af forretningsmøder.
- De dage, hvor der ikke kan findes mødeleder, vil mødet blive aflyst ved kontakt til Webmaster, og med en aflysning på mødelisten.
- De afholder forretningsmøde én gang om måneden, så de hele tiden kan sikre, at gruppen kører som den skal.